Změnit jazyk:

Znalost velkých tiskacích písmen u šestiletých dětí před vstupem do 1. třídy

Autor Michaela Racková
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Rok vydání 2012
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce se zabývá znalostí velkých tiskacích písmen u dětí v předškolním věku. Teoretická část diplomové práce obsahuje problematiku školní zralosti a připravenosti, rozebírá předškolní vzdělávání dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s důrazem na rozvoj předčtenářství, dále se zabývá se předškolním obdobím, jako jednou z etap vývoje člověka, popisuje metody nácviku čtení na základních školách s důrazem na metodu analyticko-syntetickou a metodu genetickou. Praktická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu, kde je zjišťován počet – procento dětí, které znají, umí pojmenovat velká tiskací písmena. Cílem bylo zjistit na vzorku 120 dětí předškolního věku, navštěvujících mateřskou školu, jaké procento dětí umí velká tiskací písmena, kolik písmen děti v průměru znají, kolik dětí přečte krátká slova skládající se ze tří nebo čtyř písmen.
Klíčová slova předškolní věk, školní zralost, velká tiskací písmena, vzdělávání
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele vosahlik@fpe.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1461336164.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Předčasné odchody ze vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů