Znalost velkých tiskacích písmen u šestiletých dětí před vstupem do 1. třídy
Autor | Michaela Racková |
Název organizace | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Rok vydání | 2012 |
Typ zprávy | diplomová práce |
Anotace | Diplomová práce se zabývá znalostí velkých tiskacích písmen u dětí v předškolním věku. Teoretická část diplomové práce obsahuje problematiku školní zralosti a připravenosti, rozebírá předškolní vzdělávání dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s důrazem na rozvoj předčtenářství, dále se zabývá se předškolním obdobím, jako jednou z etap vývoje člověka, popisuje metody nácviku čtení na základních školách s důrazem na metodu analyticko-syntetickou a metodu genetickou. Praktická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu, kde je zjišťován počet – procento dětí, které znají, umí pojmenovat velká tiskací písmena. Cílem bylo zjistit na vzorku 120 dětí předškolního věku, navštěvujících mateřskou školu, jaké procento dětí umí velká tiskací písmena, kolik písmen děti v průměru znají, kolik dětí přečte krátká slova skládající se ze tří nebo čtyř písmen. |
Klíčová slova | předškolní věk, školní zralost, velká tiskací písmena, vzdělávání |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | vosahlik@fpe.zcu.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1461336164.pdf |
Instituce | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |