Změnit jazyk:

Zjišťování vztahů ve třídě různými diagnostickými metodami

Autor Bc. Dagmar Polášková
Název organizace Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra psychologie
Rok vydání 2011
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Teoretická část práce se nejprve věnuje problematice sociálních skupin, jsou zde vymezeny znaky sociálních skupin, dělení sociálních skupin, skupinové role se zaměřením na roli žáka školní třídy, vůdcovství ve skupině a školní třída jako malá sociální skupina. Dále je zde rozebrána otázka třídního klimatu, jeho definice, struktura i měření, včetně odlišení pojmů „atmosféra“, „klima“ a „prostředí“. Poslední oblast teoretické části je věnována vztahům ve třídě, jsou zde uvedeny způsoby jejich zjišťování a typologie žáků s ohledem na jejich sociometrické postavení ve třídě. Cílem výzkumné části bylo zjištění, zda je přínosné paralelní využití dvou diagnostických metod s podobným zaměřením, ale s odlišnými měřícími nástroji. Výzkumné šetření ukázalo, že sice oba dotazníky mají za cíl měřit vztahy ve třídě, činí tak však odlišnými měřicími nástroji a jeden z nich měří i klima třídy.
Klíčová slova klima, sociální skupina, školní třída, vztahy
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, FQ Veřejné zdravotnictví
Email na řešitele psychologie@upol.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Instituce Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra psychologie
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů