Změnit jazyk:

Adaptace v mateřské škole a vhodné činnosti pro čtyřleté a mladší děti

Autor Anna Smolíková
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Rok vydání 2014
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace dítěte na prostředí mateřské školy, zvláště dětmi čtyřletými a mladšími. Zvláštní pozornost věnuje hře a činnostem, které posilují vztah dítěte k učitelce či ostatním dětem a upevňují jistotu dítěte v novém prostředí. V teoretické části se studentka zaměří na předškolní dítě jeho socializaci a aspekty související s jeho přechodem z rodinného prostředí do širšího prostředí mateřské školy. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit, jak probíhá adaptační proces u tří až čtyřletých dětí nastupujících do mateřské školy a jaké faktory tento proces ovlivňují. V praktické části jsou zpracovány tři případové studie tří až čtyřletých dětí, které poprvé nastupují do mateřské školy se zaměřením na adaptaci v mateřské škole. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací rozhovorů s rodiči, dítětem, učitelkou mateřské školy, s ředitelkou mateřské školy a pozorováním dítěte přímo v mateřské škole.
Klíčová slova adaptace, dítě předškolního věku, hra, mateřská škola, rodiče
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele jana.hovorkova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1466523520.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Zahraniční mládežnická spolupráce
Počet dětí/mladých pod hranicí chudoby
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů