Adaptace v mateřské škole a vhodné činnosti pro čtyřleté a mladší děti
Autor | Anna Smolíková |
Název organizace | Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky |
Rok vydání | 2014 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace dítěte na prostředí mateřské školy, zvláště dětmi čtyřletými a mladšími. Zvláštní pozornost věnuje hře a činnostem, které posilují vztah dítěte k učitelce či ostatním dětem a upevňují jistotu dítěte v novém prostředí. V teoretické části se studentka zaměří na předškolní dítě jeho socializaci a aspekty související s jeho přechodem z rodinného prostředí do širšího prostředí mateřské školy. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit, jak probíhá adaptační proces u tří až čtyřletých dětí nastupujících do mateřské školy a jaké faktory tento proces ovlivňují. V praktické části jsou zpracovány tři případové studie tří až čtyřletých dětí, které poprvé nastupují do mateřské školy se zaměřením na adaptaci v mateřské škole. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací rozhovorů s rodiči, dítětem, učitelkou mateřské školy, s ředitelkou mateřské školy a pozorováním dítěte přímo v mateřské škole. |
Klíčová slova | adaptace, dítě předškolního věku, hra, mateřská škola, rodiče |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele | jana.hovorkova@pedf.cuni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1466523520.pdf |
Instituce | Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky |
Možná souvislost | Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy Zahraniční mládežnická spolupráce Počet dětí/mladých pod hranicí chudoby |