Změnit jazyk:

Vliv asistenta pedagoga na vztahy ve školní třídě s žákem s ADHD

Autor Barbora Licková
Název organizace Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra psychologie
Rok vydání 2015
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Tato práce se zabývá zjišťováním vlivu asistenta pedagoga na vztahy ve školní třídě, ve které je integrován žák s poruchou ADHD. V teoretické části práce jsou rozebrána specifika poruchy ADHD a popsána profese asistenta pedagoga. Tato část práce se zaměřuje také na problematiku klimatu třídy a vztahů ve třídě. Výzkumný vzorek tvoří tři třídy základních škol, přičemž v každé je integrován žák s ADHD. Ve školním roce 2013/2014 v těchto třídách nepůsobí asistenti pedagoga, jsou do nich však přiděleni na následující školní rok. Výzkum byl realizován před a po nástupu asistentů pedagoga do tříd, aby mohly být posouzeny rozdíly. Se všemi žáky tříd byla provedena dotazníková šetření, byly použity dotazníky B-3 a B-4. S třídními učiteli těchto tříd byla realizována polostrukturovaná interview. Cílem je zjistit, jaký má asistent pedagoga vliv na postavení žáka s ADHD v třídním kolektivu a na klima třídy. Výsledky ukazují, že asistent pedagoga má pozitivní vliv na postavení žáka s ADHD v třídním kolektivu a na jeho vztahy se spolužáky.
Klíčová slova ADHD, asistent pedagoga, klima třídy, vztahy ve třídě
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele psycholgie@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1475066906.pdf
Instituce Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra psychologie
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů