Autor |
Barbora Licková |
Název organizace |
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra psychologie |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Tato práce se zabývá zjišťováním vlivu asistenta pedagoga na vztahy ve školní třídě, ve které je integrován žák s poruchou ADHD. V teoretické části práce jsou rozebrána specifika poruchy ADHD a popsána profese asistenta pedagoga. Tato část práce se zaměřuje také na problematiku klimatu třídy a vztahů ve třídě. Výzkumný vzorek tvoří tři třídy základních škol, přičemž v každé je integrován žák s ADHD. Ve školním roce 2013/2014 v těchto třídách nepůsobí asistenti pedagoga, jsou do nich však přiděleni na následující školní rok. Výzkum byl realizován před a po nástupu asistentů pedagoga do tříd, aby mohly být posouzeny rozdíly. Se všemi žáky tříd byla provedena dotazníková šetření, byly použity dotazníky B-3 a B-4. S třídními učiteli těchto tříd byla realizována polostrukturovaná interview. Cílem je zjistit, jaký má asistent pedagoga vliv na postavení žáka s ADHD v třídním kolektivu a na klima třídy. Výsledky ukazují, že asistent pedagoga má pozitivní vliv na postavení žáka s ADHD v třídním kolektivu a na jeho vztahy se spolužáky. |
Klíčová slova |
ADHD, asistent pedagoga, klima třídy, vztahy ve třídě |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
psycholgie@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1475066906.pdf |
Instituce |
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra psychologie |
Možná souvislost |
|