Anotace |
Bakalářská práce se zaměřuje na kontakt rodiče a učitele. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako kontakt nebo pedagogická komunikace. Další pasáž je věnována tomu, jak společnost vnímá účastníky kontaktu (rodinu, školu a dítě), a s jakými předpoklady tito účastníci do vzájemné komunikace vstupují. Dále se práce věnuje společenským podmínkám, ve kterých je kontakt realizován; způsobu, jakým probíhá a prostředkům, které jsou prostředky užívány k jeho navazování. Zvláštní zřetel je věnován jednotlivým formám kontaktu, především třídním schůzkám. Empirická část je věnována krátké sondě do kontaktu rodiny a školy se zaměřením na třídní schůzky. Je podepřena výzkumem, který probíhal mezi rodiči, dětmi a učiteli na několika místech – ve škole, kde právě probíhaly třídní schůzky, na škole v přírodě a v čekárně u lékařky, kam matky vodily své děti. Cílem bylo ověřit, zda se zjištění, ke kterým autor došel v teoretické části, shodují s praxí. |