Změnit jazyk:

Třídní schůzky jako jeden ze způsobů kontaktu rodiče a učitele

Autor Matěj Sybr
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na kontakt rodiče a učitele. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako kontakt nebo pedagogická komunikace. Další pasáž je věnována tomu, jak společnost vnímá účastníky kontaktu (rodinu, školu a dítě), a s jakými předpoklady tito účastníci do vzájemné komunikace vstupují. Dále se práce věnuje společenským podmínkám, ve kterých je kontakt realizován; způsobu, jakým probíhá a prostředkům, které jsou prostředky užívány k jeho navazování. Zvláštní zřetel je věnován jednotlivým formám kontaktu, především třídním schůzkám. Empirická část je věnována krátké sondě do kontaktu rodiny a školy se zaměřením na třídní schůzky. Je podepřena výzkumem, který probíhal mezi rodiči, dětmi a učiteli na několika místech – ve škole, kde právě probíhaly třídní schůzky, na škole v přírodě a v čekárně u lékařky, kam matky vodily své děti. Cílem bylo ověřit, zda se zjištění, ke kterým autor došel v teoretické části, shodují s praxí.
Klíčová slova komunikace, rodiče, třídní schůzky, učitel, žák
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele martina.lukasova@ff.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1475067050.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů