Autor |
Martina Veselá |
Název organizace |
Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Ve diplomové práci se autorka zabývá vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením a snaží se vyhledat výhody a rizika vzdělávání žáků těchto žáků na běžné základní škole. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje charakteristiku žáků s lehkým mentálním postižením, možnosti vzdělávání těchto žáků, současnou legislativu základního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, dále podává informace z porovnání Rámcového vzdělávacího programu s jeho přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a informuje o možných změnách v připravenosti pedagoga, hodnocení žáků s lehkým mentálním postižením a klimatu ve třídě. V praktické části autorka zjišťovala, jak by možné inkluzivní/ integrativní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách vnímali učitelé běžných základních škol i základních škol praktických, rodiče žáků i samotní žáci ze speciálních tříd, ze školy základní a praktické. |
Klíčová slova |
lehké mentální postižení, riziko, výhody, vzdělávání žáků, základní škola |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
zavitkov@kpg.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1479832919.pdf |
Instituce |
Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Možná souvislost |
|