Změnit jazyk:

Výhody a rizika základního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných anebo speciálních základních školách

Autor Martina Veselá
Název organizace Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2014
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Ve diplomové práci se autorka zabývá vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením a snaží se vyhledat výhody a rizika vzdělávání žáků těchto žáků na běžné základní škole. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje charakteristiku žáků s lehkým mentálním postižením, možnosti vzdělávání těchto žáků, současnou legislativu základního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, dále podává informace z porovnání Rámcového vzdělávacího programu s jeho přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a informuje o možných změnách v připravenosti pedagoga, hodnocení žáků s lehkým mentálním postižením a klimatu ve třídě. V praktické části autorka zjišťovala, jak by možné inkluzivní/ integrativní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách vnímali učitelé běžných základních škol i základních škol praktických, rodiče žáků i samotní žáci ze speciálních tříd, ze školy základní a praktické.
Klíčová slova lehké mentální postižení, riziko, výhody, vzdělávání žáků, základní škola
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele zavitkov@kpg.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1479832919.pdf
Instituce Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů