Změnit jazyk:

Možnosti efektivního vzdělávání romských žáků

Autor Simona Rybková
Název organizace Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2015
Typ zprávy diplomová práce
Anotace V teoretické části této práce nalezneme stručnou historii Romů. Teoretická část se také zabývá legislativou související se vzděláváním romských žáků, specifiky jejich vzdělávání a vhodnými vyučovacími metodami. Zároveň nás seznamuje se zkušenostmi se vzděláváním romských žáků ze zahraničí. Praktická část hledá odpověď na to, jakým způsobem lze docílit větší efektivity vzdělávání romských dětí prostřednictvím užitých metod a přístupů. Opírá se o výzkumný experiment, při kterém docházelo k doučování romských dětí. Porovnává reakce žáků v přirozeném a v uměle vytvořeném prostředí. Výzkum byl realizován za podpory organizace Blízký soused, z.s. Výsledky studie odhalily, že nezáleží příliš na užitých metodách, ale spíše na osobnosti žáka, přístupu jeho rodiny a v neposlední řadě samozřejmě na osobnosti učitele, na jeho projevech empatie a pochopení.
Klíčová slova efektivní vzdělávání, legislativa, přirozené prostředí, romský žák
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele zavitkov@kpg.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1479833825.pdf
Instituce Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů