Autor |
Simona Rybková |
Název organizace |
Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
V teoretické části této práce nalezneme stručnou historii Romů. Teoretická část se také zabývá legislativou související se vzděláváním romských žáků, specifiky jejich vzdělávání a vhodnými vyučovacími metodami. Zároveň nás seznamuje se zkušenostmi se vzděláváním romských žáků ze zahraničí. Praktická část hledá odpověď na to, jakým způsobem lze docílit větší efektivity vzdělávání romských dětí prostřednictvím užitých metod a přístupů. Opírá se o výzkumný experiment, při kterém docházelo k doučování romských dětí. Porovnává reakce žáků v přirozeném a v uměle vytvořeném prostředí. Výzkum byl realizován za podpory organizace Blízký soused, z.s. Výsledky studie odhalily, že nezáleží příliš na užitých metodách, ale spíše na osobnosti žáka, přístupu jeho rodiny a v neposlední řadě samozřejmě na osobnosti učitele, na jeho projevech empatie a pochopení. |
Klíčová slova |
efektivní vzdělávání, legislativa, přirozené prostředí, romský žák |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele |
zavitkov@kpg.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1479833825.pdf |
Instituce |
Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Možná souvislost |
|