Změnit jazyk:

Inovativní přístupy k hodnocení žáků 1. stupně ZŠ

Autor Kateřina Žákovská
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Rok vydání 2016
Typ zprávy diplomová práce
Anotace V teoretické části bude pomocí odborné literatury vymezen pojem hodnocení a budou představeny různé typy, funkce a možné formy hodnocení. Větší úsek teoretické části práce se bude zabývat závěrečným slovním hodnocení, které je od roku 2005 novým školským zákonem stavěno na stejnou úroveň jako hodnocení v podobě pětistupňové škály tzv. klasifikace. V práci budou shrnuty přednosti a úskalí spojená s tímto způsobem hodnocení. Budeme se zabývat také sběrem dostatečného množství materiálů pro závěrečné slovní hodnocení. Představíme různé strategie, které učitel může využít pro získání podkladů. Následně dojde k porovnání závěrečného slovního hodnocení s tradičním způsobem hodnocení. Představena bude i podoba závěrečného hodnocení realizovaná ve Velké Británii a Německu se stručnou zmínkou o praxi v dalších zemích Evropské unie. Ve výzkumné části bude zkoumán způsob realizace závěrečného slovního hodnocení v praxi ZŠ.
Klíčová slova hodnocení, inovativní přístupy, primární škola, slovní hodnocení, škola, učitelé, žáci
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele jana.hovorkova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1482251679.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Možná souvislost Celkové počty žáků a studentů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů