Změnit jazyk:

Proměny pojetí dítěte a dětství

Autor Bc. Dana Petráková
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Rok vydání 2012
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Obsahem diplomové práce je zamyšlení se nad otázkou, zda změny v edukačním systému vedou ke změnám v pohledu na dítě a dětství a nakonec i ke změnám samotného dítěte. Teoretická část je zaměřená na studium odborných, historických i současných dokumentů, týkajících se institucionální výchovy dětí. Praktická část zkoumá subjektivní názory rodičovské veřejnosti. Dále pak pomocí řízených rozhovorů učitelky s dětmi zjišťuje zájmy a pocity dnešních dětí v mateřské škole. V závěru, na základě získaných poznatků v teoretické části, určit prvky a události, které pravděpodobně ovlivnily změny v názoru na dítě a přístup k němu. Analýzou získaných informací z praktické části, porovnáním subjektivních názorů rodičů i dětí a vyvozením závěrů z těchto poznatků odpovědět na otázku, zda se dnešní generace dětí liší od generace svých rodičů a prarodičů.
Klíčová slova dítě, dětství, institucionální výchova, rodina, škola, učitel, výchova
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele jana.hovorkova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1484750812.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů