Změnit jazyk:

Volnočasové aktivity dětí s autismem v týdenním stacionáři

Autor Lukáš Rabovský
Název organizace Masarykova unverzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Rok vydání 2014
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tráví volný čas dětí s autismem v týdenním stacionáři. Dílčím cílem je zjistit, jakým způsobem tráví děti s autismem volný čas s rodinou a také, zda jsou rodiče spokojení s nabídkou volnočasových aktivit pro jejich dítě. Bakalářská práce má dvě teoretické kapitoly. První pojednává o autismu, stručně o jeho historii a o triádě obtíží typických pro autismus (komunikace, sociální interakce a představivost). Druhá kapitola se zaměřovala na volný čas, funkce volného času a na hru dítěte s autismem. V praktické části jsou čtyři případové studie dětí s autismem, které se zaměřují na trávení volného času v týdenním stacionáři, na způsob hry s hračkou a na náplň volného času, když je dítě s rodinou. Pro potřeby případových studií byly použity následující metody: polostandardizovaný rozhovor s rodiči, přímé sledování dětí a analýza osobní dokumentace dítěte a ostatní dokumentace zařízení.
Klíčová slova autismus, dítě s autismem, hra, rodiče, týdenní stacionář, volnočasové aktivity
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele vitkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1484751697.pdf
Instituce Masarykova unverzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Zahraniční mládežnická spolupráce
Počet dětí/mladých pod hranicí chudoby
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů