Volnočasové aktivity dětí s autismem v týdenním stacionáři
Autor | Lukáš Rabovský |
Název organizace | Masarykova unverzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání | 2014 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tráví volný čas dětí s autismem v týdenním stacionáři. Dílčím cílem je zjistit, jakým způsobem tráví děti s autismem volný čas s rodinou a také, zda jsou rodiče spokojení s nabídkou volnočasových aktivit pro jejich dítě. Bakalářská práce má dvě teoretické kapitoly. První pojednává o autismu, stručně o jeho historii a o triádě obtíží typických pro autismus (komunikace, sociální interakce a představivost). Druhá kapitola se zaměřovala na volný čas, funkce volného času a na hru dítěte s autismem. V praktické části jsou čtyři případové studie dětí s autismem, které se zaměřují na trávení volného času v týdenním stacionáři, na způsob hry s hračkou a na náplň volného času, když je dítě s rodinou. Pro potřeby případových studií byly použity následující metody: polostandardizovaný rozhovor s rodiči, přímé sledování dětí a analýza osobní dokumentace dítěte a ostatní dokumentace zařízení. |
Klíčová slova | autismus, dítě s autismem, hra, rodiče, týdenní stacionář, volnočasové aktivity |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele | vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1484751697.pdf |
Instituce | Masarykova unverzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost | Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy Zahraniční mládežnická spolupráce Počet dětí/mladých pod hranicí chudoby |