Autor |
Markéta Tomanová |
Název organizace |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Práce se zabývá tématem školního hodnocení. Teoretická část shrnuje poznatky o školním hodnocení (jednotlivé kapitoly se zabývají funkcemi hodnocení, jeho typy, formami a sebehodnocením) a jeho vlivu na úspěšnost žáka, dále přináší pohled do historie vysvědčení na území České republiky a shrnuje zákonem dané předpisy pro psaní vysvědčení. V závěru teoretické části je pojednáno o vztahu rodičů k hodnocení. Praktická část obsahuje popis a analýzu vybraných závěrečných zpráv ze zahraničí a výsledky kvantitativně - kvalitativního výzkumu, který byl uskutečněn metodou dotazníku určeného především rodičům dětí na základní škole a učitelům. Cílem dotazníku bylo zjistit názory veřejnosti, především rodičů a učitelů na současnou podobu vysvědčení v České republice a zjistit, jakou podobu závěrečné zprávy (z nabídky zahraničních a českých závěrečných zpráv) by upřednostnili, kdyby měli možnost volby.
|
Klíčová slova |
klasifikace, rodiče, sebehodnocení, slovní hodnocení, školní hodnocení, vysvědčení, závěrečné hodnocení |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
kudelova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1490194608.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky |
Možná souvislost |
|