Změnit jazyk:

Pohled rodičů na závěrečné hodnocení na 1. stupni ZŠ

Autor Markéta Tomanová
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Rok vydání 2014
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Práce se zabývá tématem školního hodnocení. Teoretická část shrnuje poznatky o školním hodnocení (jednotlivé kapitoly se zabývají funkcemi hodnocení, jeho typy, formami a sebehodnocením) a jeho vlivu na úspěšnost žáka, dále přináší pohled do historie vysvědčení na území České republiky a shrnuje zákonem dané předpisy pro psaní vysvědčení. V závěru teoretické části je pojednáno o vztahu rodičů k hodnocení. Praktická část obsahuje popis a analýzu vybraných závěrečných zpráv ze zahraničí a výsledky kvantitativně - kvalitativního výzkumu, který byl uskutečněn metodou dotazníku určeného především rodičům dětí na základní škole a učitelům. Cílem dotazníku bylo zjistit názory veřejnosti, především rodičů a učitelů na současnou podobu vysvědčení v České republice a zjistit, jakou podobu závěrečné zprávy (z nabídky zahraničních a českých závěrečných zpráv) by upřednostnili, kdyby měli možnost volby.
Klíčová slova klasifikace, rodiče, sebehodnocení, slovní hodnocení, školní hodnocení, vysvědčení, závěrečné hodnocení
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele kudelova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1490194608.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů