Žáci se specifickými poruchami učení a chování na střední odborné škole v Česku a Rakousku
Autor | Bc. Ludmila Pařízková |
Název organizace | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání |
Rok vydání | 2016 |
Typ zprávy | diplomová práce |
Anotace | Tato diplomová práce se zabývá problematikou žáků se specifickými poruchami učení a chování na střední odborné škole v Česku a Rakousku. Vysvětluje důležité pojmy a funkce související s poruchami učení a chování. První kapitola vystihuje teorii specifických poruch učení a chování, etiologii, příčiny neúspěšnosti žáků ve škole. Druhá kapitola této práce specifikuje poruchy učení a chování, popisuje vzdělávání znevýhodněných žáků včetně jejich uplatnění. Třetí kapitola analyzuje pedagogický výzkum a charakterizuje střední odborné školství v Česku a Rakousku. Představuje vyhodnocení přijímacího řízení, popisuje začlenění žáků do tohoto vzdělávání. Ve čtvrté kapitole závěru práce jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, prováděného na střední odborné škole, týkající se vzdělávání znevýhodněných žáků. |
Klíčová slova | poradenské zařízení, poruchy učení, speciální pedagogika, speciální potřeby, vzdělávání, žák |
Typ výzkumu | srovnávací výzkum |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele | jachymiakova@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1493129342.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |