Změnit jazyk:

Žáci se specifickými poruchami učení a chování na střední odborné škole v Česku a Rakousku

Autor Bc. Ludmila Pařízková
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání
Rok vydání 2016
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Tato diplomová práce se zabývá problematikou žáků se specifickými poruchami učení a chování na střední odborné škole v Česku a Rakousku. Vysvětluje důležité pojmy a funkce související s poruchami učení a chování. První kapitola vystihuje teorii specifických poruch učení a chování, etiologii, příčiny neúspěšnosti žáků ve škole. Druhá kapitola této práce specifikuje poruchy učení a chování, popisuje vzdělávání znevýhodněných žáků včetně jejich uplatnění. Třetí kapitola analyzuje pedagogický výzkum a charakterizuje střední odborné školství v Česku a Rakousku. Představuje vyhodnocení přijímacího řízení, popisuje začlenění žáků do tohoto vzdělávání. Ve čtvrté kapitole závěru práce jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, prováděného na střední odborné škole, týkající se vzdělávání znevýhodněných žáků.
Klíčová slova poradenské zařízení, poruchy učení, speciální pedagogika, speciální potřeby, vzdělávání, žák
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele jachymiakova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1493129342.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Předčasné odchody ze vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů