Autor |
Ondřej Raška |
Název organizace |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky |
Rok vydání |
2016 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Bakalářská práce zkouší najít přesah dané metody za hranice matematických znalostí a schopností. Autor se v teoretické části zabývá konstruktivismem, jeho stručnou historií a jeho pronikáním do pedagogiky. Teoretická část dále popisuje Hejného metodu, alternativní metodu výuky matematiky, která je značně ovlivněna průnikem konstruktivismu do pedagogiky. Ve výzkumné části autor zkoumá klíčová témata, která vyplynula z teoretické části. Proces výzkumu byl explorační, pro sběr dat byl použit strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami, pro analýzu dat byla použita rámcová analýza. Sondováním klíčových témat se pak autor snaží najít pojítka mezi aplikací principů Hejného metody v praxi a sociálními aspekty vývoje žáka. Autor dále uvažuje nad možnostmi rozšíření výzkumu do budoucnosti. |
Klíčová slova |
Hejného metoda, konstruktivismus, sociální aspekt, výuka matematiky |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
ksteparova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1495626378.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky |
Možná souvislost |
|