Změnit jazyk:

Hejného metoda výuky matematiky a její sociální aspekt

Autor Ondřej Raška
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky
Rok vydání 2016
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce zkouší najít přesah dané metody za hranice matematických znalostí a schopností. Autor se v teoretické části zabývá konstruktivismem, jeho stručnou historií a jeho pronikáním do pedagogiky. Teoretická část dále popisuje Hejného metodu, alternativní metodu výuky matematiky, která je značně ovlivněna průnikem konstruktivismu do pedagogiky. Ve výzkumné části autor zkoumá klíčová témata, která vyplynula z teoretické části. Proces výzkumu byl explorační, pro sběr dat byl použit strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami, pro analýzu dat byla použita rámcová analýza. Sondováním klíčových témat se pak autor snaží najít pojítka mezi aplikací principů Hejného metody v praxi a sociálními aspekty vývoje žáka. Autor dále uvažuje nad možnostmi rozšíření výzkumu do budoucnosti.
Klíčová slova Hejného metoda, konstruktivismus, sociální aspekt, výuka matematiky
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele ksteparova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1495626378.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů