Změnit jazyk:

Angažovanost rodičů do aktivit školy a vzdělávání žáka jako faktor ovlivňující hodnocení žáka učitelem

Autor Bc. Radim Schottl
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Rok vydání 2017
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Zahraniční výzkumy prováděné mezi učiteli prokázaly výskyt stereotypizace žáků na základě jména, pohlaví, etnika apod. To mělo následně vliv i na jejich hodnocení. Tato práce na tyto výzkumy navazuje a zaměřuje se konkrétněji na vztah mezi učitelem a rodičem na prvním stupni základní školy. Teoretická část práce přináší základní informace o možnostech zkreslení a vnímání a hodnocení reality (postoje, předsudky, stereotypizace,…), dále přináší informace o školním hodnocení se zaměřením na aspekty, které jej mohou nežádoucím způsobem ovlivnit a poté na vztah školy (učitel) a rodiny (rodič). Výzkumná část se pak zaměřuje konkrétně již na zkoumaný cíl, který představují tři stanovené hypotézy, z nichž se každá zabývá jednou z forem rodičovské participace.
Klíčová slova angažovanost, kategorie, stereotyp, participace, rodiče, učitel žák
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele kudelova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1513095397.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Web instituce Bc. Radim Schottl
Možná souvislost Účast v organizovaných aktivitách
Účast ve volbách do PS 18 – 29 let
Jednotlivci v ČR komunikující s úřady přes internet
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů