Změnit jazyk:

Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy zaměřené na děti

Autor Ing. Kateřina Jančová
Název organizace Právnická fakulta Masarykovy univerzity Obchodně právní studia Katedra obchodního práva
Rok vydání 2017
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce se věnuje problematice regulace reklamy zaměřené na děti a reklamy, v níž děti vystupují. Práce vymezuje, jaké osoby lze považovat za děti a jaká právní úprava se na reklamu na tyto osoby zaměřené vztahuje. Vedle zákonné regulace práce analyzuje konkrétní případy závadných reklam ve vztahu k dětem, popisuje samoregulační mechanismy na daném úseku reklamy a neopomíjí ani aspekty psychologické, jež s tématem práce úzce souvisejí. Práce dále porovnává regulaci reklamy ve vztahu k dětem ve vybraných evropských zemích. Součástí příloh práce je obrazový materiál zobrazující právně závadné, neetické a sporné reklamy zaměřené na děti.
Klíčová slova děti, judikatura, regulace reklamy, reklama, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AJ Písemnictví, mass-media, audiovize, AN Psychologie
Email na řešitele Jaroslav.Pavlinak@law.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1513095744.pdf
Instituce Právnická fakulta Masarykovy univerzity Obchodně právní studia Katedra obchodního práva
Možná souvislost Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci
Počet dětí a mladých lidí
Předpokládané počty dětí a mladých lidí
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů