Stimulace pozornosti a aktivity při pohádkách v rámci skupinové terapie vývojové dysfázie u dětí předškolního věku
Autor | Bc. Lenka Kružíková |
Název organizace | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání | 2017 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Tématem této bakalářské práce je popis vlivu spojení pohádkového příběhu a skupinových aktivit na pozornost, motivaci a aktivitu dětí s vývojovou dysfázií. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je věnována ukotvení tématu v odborné literatuře, popisuje vývojovou dysfázii, její etiologii, symptomatologii i terapii, dále je uvedena stručná charakteristika vývoje předškolního dítěte. Druhá část práce je výzkumná. Pro účely výzkumné části práce bylo vytvořeno šest aktivit propojených tématem pohádky Hledá se Dory. Při tvorbě námětu aktivit jsme vycházeli z kritérií kladených na terapii vývojové dysfázie, tedy na celkový rozvoj dítěte a atraktivní a zábavnou formu, která dítě motivuje a současně udrží jeho pozornost. |
Klíčová slova | aktivita, pohádky, pozornost, předškolní dítě, vývojová dysfázie |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele | vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1513097090.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost | Ekonomická aktivita mládeže Fyzická aktivita Účast v organizovaných aktivitách |