Změnit jazyk:

Longitudinální výzkum nadaných žáků - dílčí zpráva: Kvalitativní a kvantitativní analýza případových studií

Autor Petra Novotná, Světlana Durmeková
Název organizace IPPP
Rok vydání 2009
Typ zprávy výzkumná zpráva
Anotace Výzkumná zpráva seznamuje s výsledky dílčího šetření realizovaného jako součást longitudinálního výzkumu nadaných žáků. Výzkum je zaměřen na dlouhodobé sledování mimořádně kognitivně nadaných dětí a žáků (dále jen nadaných), na popis jejich charakteristických vlastností, jejich rodinného i širšího sociálního zázemí a jejich vzdělávací cesty.Výzkum je koncipován jako smíšené longitudinální sledování, ve kterém jsou (z časových důvodů) kombinovány postupy longitudinální a průřezové. Je založený na kvalitativní i kvantitativní analýze kasuistických dat získaných od 15 psychologů pedagogicko-psychologických poraden. Informační zdroje, ze kterých kasuistiky vycházejí, jsou anamnestická data, záznamy psychologických a speciálně pedagogických vyšetření, pozorování ve škole, rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky. Soubor zahrnuje celkem 39 kasuistik z úrovní ISCED - 0 až ISCED - 3. Dívky jsou v něm zastoupeny 20,5 %. Kritériem pro zařazení do souboru kasuistik je úroveň intelektových schopností klienta alespoň v jedné ze základních intelektových složek rovna nebo vyšší IQ 130.
Klíčová slova žák, učitel, nadání, nadaní, motivace, rodina
Typ výzkumu kontinuální výzkum, kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AO Sociologie, demografie
Email na řešitele sekretariat@ippp.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1585660871.pdf
Instituce IPPP
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů