Autor |
Petra Novotná, Světlana Durmeková |
Název organizace |
IPPP |
Rok vydání |
2009 |
Typ zprávy |
výzkumná zpráva |
Anotace |
Výzkumná zpráva seznamuje s výsledky dílčího šetření realizovaného jako součást
longitudinálního výzkumu nadaných žáků. Výzkum je zaměřen na dlouhodobé sledování mimořádně kognitivně nadaných dětí a žáků (dále jen nadaných), na popis jejich charakteristických vlastností, jejich rodinného i širšího sociálního zázemí a jejich vzdělávací cesty.Výzkum je koncipován jako smíšené longitudinální sledování, ve kterém jsou (z časových důvodů) kombinovány postupy longitudinální a průřezové. Je založený na kvalitativní i kvantitativní analýze kasuistických dat získaných od 15 psychologů pedagogicko-psychologických poraden. Informační zdroje, ze kterých kasuistiky vycházejí, jsou anamnestická data, záznamy psychologických a speciálně pedagogických vyšetření, pozorování ve škole, rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky. Soubor zahrnuje celkem 39 kasuistik z úrovní ISCED - 0 až ISCED - 3. Dívky jsou v něm zastoupeny 20,5 %. Kritériem pro zařazení do souboru kasuistik je úroveň intelektových schopností klienta alespoň v jedné ze základních intelektových složek rovna nebo vyšší IQ 130. |
Klíčová slova |
žák, učitel, nadání, nadaní, motivace, rodina |
Typ výzkumu |
kontinuální výzkum, kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele |
sekretariat@ippp.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1585660871.pdf |
Instituce |
IPPP |
Možná souvislost |
|