| Autor |
David Heider |
| Název organizace |
IPPP |
| Rok vydání |
2006 |
| Typ zprávy |
výzkumná zpráva |
| Anotace |
Longitudinální výzkum nadaných žáků, který ve formě rezortního projektu podporuje MŠMT a realizuje IPPP ČR, je zaměřen na identifikaci nadaných žáků v prostředí české školy, popis jejich charakteristických vlastností, sociálního a rodinného zázemí, stanovení koncepčních kroků v oblasti pedagogické praxe s ohledem na povahu podpory v kontextu pozice žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a optimální rozvoj klíčových kompetencí této kategorie žáků. Dílčí šetření, realizované v roce 2006, je zaměřeno na charakteristiku populace nadaných v oblasti rodinného zázemí a oblasti sociální (s akcentem na vrstevnické vztahy). V roce 2006 byla na IPPP ČR ve spolupráci s vybranými psychology pedagogicko psychologických poraden (koordinátory péče o nadané v regionu) realizována standardizační studie k psychodiagnostickému nástroji SON-R 2,5-7, který měří úroveň kognitivních schopností u dětí od 2,5 do 7 let věku. V průběžném roce bylo sebráno 653 protokolů od dětí z celé ČR. V rámci tohoto šetření byl také distribuován dotazník zaměřený na tematické oblasti: nadání a dítě; rodiče, rodina; nadané dítě a vrstevníci; "dvojí výjimečnost". |
| Klíčová slova |
žák, učitel, nadání, nadaní, motivace, rodina, vrstevníci, speciální vzdělávací potřeby |
| Typ výzkumu |
kontinuální výzkum, kvalitativní , kvantitativní
|
| Datum zahájení |
|
| Datum ukončení |
|
| Obor |
AM Pedagogika a školství |
| Email na řešitele |
sekretariat@ippp.cz |
| Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
| Zpráva ke stažení |
1585759365.pdf |
| Instituce |
IPPP |
| Možná souvislost |
|