Změnit jazyk:

Rodinné podmínky facilitující vzdělávání romských dětí prostřednictvím analýzy projektu "Domácí učitel"

Autor Mgr. Radka Pavlíčková
Název organizace Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita
Rok vydání 2012
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce zpracovává téma rodinných podmínek, které facilitují vzdělávání romských dětí, prostřednictvím analýzy projektu ,,Domácí učitel“. Teoretická část je věnována popisu životního stylu romské populace, který v sobě zahrnuje stručný historický kontext a způsob života romské komunity, jejich vztahy, tradice a zvyky, specifikuje odlišnosti rodinných podmínek romského etnika a majoritní společnosti. V neposlední řadě se také zaměřuje na vybrané strategie , směřující ke zvýšení vzdělanostní úrovně romských dětí a multikulturního povědomí na školách. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením, založeným na přístupu paradigmatu zakotvené teorie, jehož prostřednictvím jsou analyzovány rodinné podmínky, které mohou do jisté míry ovlivňovat vzdělávání romských dětí.
Klíčová slova Romové; rodina; vzdělávání; učitel; rodič; doučování; vzdělávací strategie; multikulturní výchova; dramatická výchova; artefiletika
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení 1. 1. 2009
Datum ukončení 1. 1. 2012
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele jumbo@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1336565923.pdf
Odkaz na zprávu http://is.muni.cz/th
Uložení zprávy Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita, Joštova9/11 Brno 60300
Instituce Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita
Web instituce http://is.muni.cz/th
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Opouštění domácnosti rodičů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů