Změnit jazyk:

Životní prostředí ve vědomostech, postojích a jednání žáků druhého stupně základní školy

Autor Mgr. Zdeněk Hromádka
Název organizace Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita
Rok vydání 2010
Typ zprávy disertační práce
Anotace Tématem disertační práce je rozbor teorie, která pojímá environmentální výchovu jako komplex tří dimenzí (kognitivní, postojové a činnostní). Cílem práce je zjistit, zda-li pro konstrukty spadající do uvedených jednotlivých dimenzí (vědomosti, postoje a jednání žáků druhého stupně základní školy v oblasti péče o životní prostředí) existuje vztah. V teoretické části práce charakterizována každá jednotlivá dimenze environmentální výchovy v pořadí postojová, vědomostní a činnostní. V empirické části práce se autor pokouší uchopit a operacionalizovat konstrukty postoje, vědomosti a jednání v environmentální oblasti jako proměnné. Je zde formulováno šest jednoduchých výzkumných hypotéz, které se posléze testují na žácích osmých a devátých tříd základní školy. Nejobsáhlejší část práce „výsledky výzkumu”se zabývá popisem dat a testováním hypotéz prostřednictvím korelační analýzy.
Klíčová slova Automobilismus; ekologie; ekologická etika; environmentální výchova; jednání ve prospěch životního prostředí; postoje k životnímu prostředí; spotřeba; udržitelný rozvoj; vědomosti o životním prostředí; žáci druhého stupně ZŠ.
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení 1. 1. 2007
Datum ukončení 1. 1. 2010
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele info@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1336579507.pdf
Odkaz na zprávu http:/www.is.muni.cz
Uložení zprávy Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita, Joštova9/11, Brno 60300
Instituce Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita
Web instituce http:/www.is.muni.cz
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů