Autor |
Mgr. Zdeněk Hromádka |
Název organizace |
Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Tématem disertační práce je rozbor teorie, která pojímá environmentální výchovu jako komplex tří dimenzí (kognitivní, postojové a činnostní). Cílem práce je zjistit, zda-li pro konstrukty spadající do uvedených jednotlivých dimenzí (vědomosti, postoje a jednání žáků druhého stupně základní školy v oblasti péče o životní prostředí) existuje vztah. V teoretické části práce charakterizována každá jednotlivá dimenze environmentální výchovy v pořadí postojová, vědomostní a činnostní. V empirické části práce se autor pokouší uchopit a operacionalizovat konstrukty postoje, vědomosti a jednání v environmentální oblasti jako proměnné. Je zde formulováno šest jednoduchých výzkumných hypotéz, které se posléze testují na žácích osmých a devátých tříd základní školy. Nejobsáhlejší část práce „výsledky výzkumu”se zabývá popisem dat a testováním hypotéz prostřednictvím korelační analýzy. |
Klíčová slova |
Automobilismus; ekologie; ekologická etika; environmentální výchova; jednání ve prospěch životního prostředí; postoje k životnímu prostředí; spotřeba; udržitelný rozvoj; vědomosti o životním prostředí; žáci druhého stupně ZŠ. |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
1. 1. 2007 |
Datum ukončení |
1. 1. 2010 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
info@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1336579507.pdf |
Odkaz na zprávu |
http:/www.is.muni.cz |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita, Joštova9/11, Brno 60300 |
Instituce |
Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita |
Web instituce |
http:/www.is.muni.cz |
Možná souvislost |
|