Autor |
Helena Zitková |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností u žáků na 1. stupni základní školy.
Vzhledem k tomu, že sociální dovednosti se řadí mezi klíčové kompetence definované v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, úkolem učitelů je tyto dovednosti rozvíjet a to v rámci jakéhokoliv předmětu a to již od počátku školní docházky dítěte. V rámci výzkumu byly zkoumány některé faktory, které mohou ovlivňovat míru osvojených sociálních dovedností, jako je například bydliště na vesnici nebo ve městě, sourozenecké konstelace nebo genderové rozdíly. V práci byly zkoumány komunikační dovednosti, dovednosti v oblasti spolupráce nebo řešení problémů, aktivita žáka, klima třídy, porozumění sociálním situacím nebo úroveň rozumového vývoje dítěte. Při výzkumném experimentu se žáci z experimentální skupiny zúčastnili intervenčního programu rozvoje sociálních dovedností, po jehož ukončení se předpokládá zlepšení v oblasti sociálního vnímání a chování žáku. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji sociálních dovedností žáku na 1. stupni základní školy z hlediska aktuálních potřeb kurikulární politiky České republiky. V práci bude představena výzkumná sonda, která byla prováděna u žáků 1. - 3. ročníku pardubických základních škol.
|
Klíčová slova |
Sociální dovednosti, primární vzdělávání, rozvoj sociálních dovedností |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
2. 1. 2009 |
Datum ukončení |
25. 11. 2010 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1342606136.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost |
|