Změnit jazyk:

Edukace žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí

Autor PhDr. Petr Adamus
Název organizace Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika
Rok vydání 2013
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí/žáků s poruchou autistického spektra. Teoretická část disertační práce charakterizuje projevy poruch autistického spektra, etiologii, klasifikaci jednotlivých poruch a jejich komplexní diagnostiku. Empirická část disertační práce obsahuje dva výzkumné projekty. První výzkumný projekt je zaměřen na analýzu speciálně pedagogické intervence u dětí s PAS v mateřské škole, základní škole a základní škole speciální se zaměřením na metodu strukturovaného učení, jako základu pro výchovně vzdělávací proces základního vzdělávání ve vzdělávacích zařízeních v Moravskoslezském kraji. Cílem druhého výzkumného projektu je analýza edukačního procesu, metodických postupů ve výuce čtení, psaní, matematiky a speciálně pedagogické intervence u žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí. Součástí jsou také doporučení pro speciálněpedagogickou teorii a praxi.
Klíčová slova Poruchy autistického spektra, žák, metoda strukturovaného učení, výchovně vzdělávací proces, integratvní/inkluzivní vzdělávání dětí/žáků s PAS
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele petr.adamus@osu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1369898421.pdf
Instituce Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů