Autor |
PhDr. Petr Adamus |
Název organizace |
Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí/žáků s poruchou autistického spektra. Teoretická část disertační práce charakterizuje projevy poruch autistického spektra, etiologii, klasifikaci jednotlivých poruch a jejich komplexní diagnostiku. Empirická část disertační práce obsahuje dva výzkumné projekty. První výzkumný projekt je zaměřen na analýzu speciálně pedagogické intervence u dětí s PAS v mateřské škole, základní škole a základní škole speciální se zaměřením na metodu strukturovaného učení, jako základu pro výchovně vzdělávací proces základního vzdělávání ve vzdělávacích zařízeních v Moravskoslezském kraji. Cílem druhého výzkumného projektu je analýza edukačního procesu, metodických postupů ve výuce čtení, psaní, matematiky a speciálně pedagogické intervence u žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí. Součástí jsou také doporučení pro speciálněpedagogickou teorii a praxi. |
Klíčová slova |
Poruchy autistického spektra, žák, metoda strukturovaného učení, výchovně vzdělávací proces, integratvní/inkluzivní vzdělávání dětí/žáků s PAS |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
petr.adamus@osu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1369898421.pdf |
Instituce |
Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika |
Možná souvislost |
|