Autor |
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. |
Název organizace |
Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. V teoretické části je objasněn pojmový aparát, popsána specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a principy podpory profesní orientace s akcentem na specifika vymezené skupiny žáků. V oblasti podpory k volbě povolání diskutujeme možnosti využití multimediálních výukových opor. V empirické a aplikační části je podrobně rozebrána metodologie realizovaného výzkumného šetření mezi učiteli – výchovnými poradci. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu s využitím hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit charakteristiky profesní orientace a zjistit potřebu a parametry výukové opory pro podporu volby povolání u žáků s lehkou mentální retardací. Na základě interpretace dat byla navržena výuková opora a poskytnuta učitelům. V ohniskové skupině byla provedena evaluace nasazení výukové opory v cílovém prostředí a stanoveny změny a doporučení v oblasti tvorby výukových opor pro danou oblast.
|
Klíčová slova |
Profesní orientace, volba další vzdělávací dráhy, volba povolání, žák, lehká mentální retardace, výchovný poradce, multimediální výuková opora, kvalitativní výzkum, ohnisková skupina,odborná učiliště |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
dosedla@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1369898871.pdf |
Instituce |
Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika |
Možná souvislost |
|