Co říkají výzkumy a statistiky o vybavenosti ICT v základních školách?
Autor | Zuzana Srnská |
Název organizace | Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Sociální pedagogika a poradenství |
Rok vydání | 2010 |
Typ zprávy | studie |
Anotace | Seminární práce je zaměřena oblast vybavenosti informačními a komunikačními technologiemi (ICT) na základních školách v České republice. Konkrétně shrnuje statistická data z výzkumů České školní inspekce a Českého statistického úřadu. Zaměřuje se především na vybavenost základních škol osobními počítači a připojením k internetu obecně. Dále tato práce shrnuje fakta týkající se kvality hardwaru, softwaru a jejich financování. V neposlední řadě je pak zmíněna i budoucnost ICT na českých základních školách. Je zde i mezinárodní porovnání vybavenosti na školách Evropské unie oproti stavu v ČR. Ukazuje se, že naše školy na tom z hlediska základního vybavení ICT nejsou nejhůře, nicméně s doplňkovým vybavením, jako jsou např. tiskárny, interaktivní tabule nebo diaprojektory, už je to horší. Hlavní příčinou tohoto stavu je nedostatek investic do této oblasti. |
Klíčová slova | graf, informační technologie, počítač, vybavenost, základní škola |
Typ výzkumu | srovnávací výzkum |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | studijni@phil.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1387880629.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Sociální pedagogika a poradenství |
Možná souvislost | Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci Jednotlivci v ČR používající počítač (stolní, notebook nebo tablet) |