Změnit jazyk:

Co říkají výzkumy a statistiky o vybavenosti ICT v základních školách?

Autor Zuzana Srnská
Název organizace Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Sociální pedagogika a poradenství
Rok vydání 2010
Typ zprávy studie
Anotace Seminární práce je zaměřena oblast vybavenosti informačními a komunikačními technologiemi (ICT) na základních školách v České republice. Konkrétně shrnuje statistická data z výzkumů České školní inspekce a Českého statistického úřadu. Zaměřuje se především na vybavenost základních škol osobními počítači a připojením k internetu obecně. Dále tato práce shrnuje fakta týkající se kvality hardwaru, softwaru a jejich financování. V neposlední řadě je pak zmíněna i budoucnost ICT na českých základních školách. Je zde i mezinárodní porovnání vybavenosti na školách Evropské unie oproti stavu v ČR. Ukazuje se, že naše školy na tom z hlediska základního vybavení ICT nejsou nejhůře, nicméně s doplňkovým vybavením, jako jsou např. tiskárny, interaktivní tabule nebo diaprojektory, už je to horší. Hlavní příčinou tohoto stavu je nedostatek investic do této oblasti.
Klíčová slova graf, informační technologie, počítač, vybavenost, základní škola
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele studijni@phil.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1387880629.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Sociální pedagogika a poradenství
Možná souvislost Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci
Jednotlivci v ČR používající počítač (stolní, notebook nebo tablet)
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů