Autor |
Bc. Miloslav Michal |
Název organizace |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem diplomové práce bylo zjištění komunikačních kódů na tzv. alternativních školách, konkrétně na škole waldorfské a škole inspirované Marií Montessoriovou. Jsou zde uvedeny typické znaky těchto pedagogických směrů, skutečnosti jejich vzniku nebo osoby učitelů v každé z těchto vybraných škol. Jedním z úkolů této práce bylo porovnání jednotlivých komunikačních kódů a vyhledání moderních komunikačních prvků. K tomuto účelu autor použil komparativní analýzu textu. Zjistil, že hesla jako partnerství, spolupráce, sounáležitost nebo absence strachu ze školy, dělají tyto alternativní směry opravdu pozoruhodnými. Velká část práce se věnuje vymezení pojmu pedagogická komunikace a sní souvisejícím pojmům. |
Klíčová slova |
alternativní škola, pedagogická komunikace, učitel, waldorfská škola, žák |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1408704390.pdf |
Instituce |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií |
Možná souvislost |
|