Změnit jazyk:

Moderní trendy v pedagogické komunikaci

Autor Bc. Miloslav Michal
Název organizace Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií
Rok vydání 2012
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem diplomové práce bylo zjištění komunikačních kódů na tzv. alternativních školách, konkrétně na škole waldorfské a škole inspirované Marií Montessoriovou. Jsou zde uvedeny typické znaky těchto pedagogických směrů, skutečnosti jejich vzniku nebo osoby učitelů v každé z těchto vybraných škol. Jedním z úkolů této práce bylo porovnání jednotlivých komunikačních kódů a vyhledání moderních komunikačních prvků. K tomuto účelu autor použil komparativní analýzu textu. Zjistil, že hesla jako partnerství, spolupráce, sounáležitost nebo absence strachu ze školy, dělají tyto alternativní směry opravdu pozoruhodnými. Velká část práce se věnuje vymezení pojmu pedagogická komunikace a sní souvisejícím pojmům.
Klíčová slova alternativní škola, pedagogická komunikace, učitel, waldorfská škola, žák
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele marie.jedlickova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1408704390.pdf
Instituce Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů