Autor |
PhDr. Ladislav Csémy, PhDr. Tamara Hrachovinová, CSc., Mgr. et Mgr. Olga Starostová, Mgr. Petr Čáp |
Název organizace |
Cepros, Centrum výzkumu protidrogových služeb a veřejného zdraví |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
výzkumná zpráva |
Anotace |
Tato práce vznikla na základě výzkumu, jehož hlavním cílem bylo analyzovat rozsah a formy agresivního chování ve školách. Projekt byl rozdělen na dvě části. První se zaměřila na agresivní chování ve školách z pohledu učitelů 2. stupně základních škol, druhá na agresivní chování ve školách z pohledu žáků 2. stupně základních škol. V rámci výzkumu učitelů byla zjišťována jejich stanoviska k agresivnímu chování žáků na druhém stupni základních škol. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké formy agrese se vyskytují mezi žáky nejčastěji, jak rozšířené je agresivní chování žáků k učitelům a v jaké míře dochází k poškozování majetku ostatních žáků a školy. Nejrozšířenější formou agresivního chování žáků je podle učitelů jednoznačně hrubá slovní agrese mezi žáky. Cílem výzkumu žáků základních škol bylo identifikovat formy a četnost agresivního jednání jak z hlediska jejich subjektu, tak z hlediska objektu agrese. Z analýzy dat jednoznačně vyplývá, že vůči svému okolí žáci základních škol nejčastěji používají různých forem slovní agrese v podobě hrubých nadávek, hádek a navážení se do spolužáků. |
Klíčová slova |
agresivní chování, nadávky, učitel, žák, 2. stupeň základní školy |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
info@cepros.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1411385464.pdf |
Instituce |
Cepros, Centrum výzkumu protidrogových služeb a veřejného zdraví |
Možná souvislost |
|