Změnit jazyk:

Agresivní chování ve školách ČR z pohledu učitelů a žáků 2. Stupně základních škol

Autor PhDr. Ladislav Csémy, PhDr. Tamara Hrachovinová, CSc., Mgr. et Mgr. Olga Starostová, Mgr. Petr Čáp
Název organizace Cepros, Centrum výzkumu protidrogových služeb a veřejného zdraví
Rok vydání 2013
Typ zprávy výzkumná zpráva
Anotace Tato práce vznikla na základě výzkumu, jehož hlavním cílem bylo analyzovat rozsah a formy agresivního chování ve školách. Projekt byl rozdělen na dvě části. První se zaměřila na agresivní chování ve školách z pohledu učitelů 2. stupně základních škol, druhá na agresivní chování ve školách z pohledu žáků 2. stupně základních škol. V rámci výzkumu učitelů byla zjišťována jejich stanoviska k agresivnímu chování žáků na druhém stupni základních škol. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké formy agrese se vyskytují mezi žáky nejčastěji, jak rozšířené je agresivní chování žáků k učitelům a v jaké míře dochází k poškozování majetku ostatních žáků a školy. Nejrozšířenější formou agresivního chování žáků je podle učitelů jednoznačně hrubá slovní agrese mezi žáky. Cílem výzkumu žáků základních škol bylo identifikovat formy a četnost agresivního jednání jak z hlediska jejich subjektu, tak z hlediska objektu agrese. Z analýzy dat jednoznačně vyplývá, že vůči svému okolí žáci základních škol nejčastěji používají různých forem slovní agrese v podobě hrubých nadávek, hádek a navážení se do spolužáků.
Klíčová slova agresivní chování, nadávky, učitel, žák, 2. stupeň základní školy
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele info@cepros.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1411385464.pdf
Instituce Cepros, Centrum výzkumu protidrogových služeb a veřejného zdraví
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů