Autor |
Andrea Stejskalová |
Název organizace |
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Bakalářská práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. V teoretické části autorka v jednotlivých kapitolách popisuje volný čas, pedagogiku volného času, požadavky na realizaci výchovy ve volném čase, přehled subjektů pracujících s dětmi a mládeží. Samostatná kapitola se věnuje přímo školní družině, její funkci, cílům i poslání, legislativě a povinné dokumentaci. Další kapitoly teoretické části se zabývaly stručnou charakteristikou dítěte mladšího školního věku a osobností vychovatele ve školní družině. Hlavním cílem praktické části práce bylo zjistit pohled rodičů a dětí na instituci školní družiny a potvrdit či vyvrátit autorčiny vlastní hypotézy. Hypotéza, že pro rodiče plní školní družina jen funkci sociální, se nepotvrdila. Zajišťuje jim nejen bezpečí a dohled v době jejich zaměstnání, ale její význam spatřují i v organizovaném a smysluplně využitém volném čase, je zdrojem zájmových aktivit atd. Druhá hypotéza potvrdila problém v komunikaci mezi rodiči a vychovatelkami a informovanost rodičů o nabídce programu a činností školní družiny. Třetí hypotéza, kdy byl předpokládán negativní pohled na školní družinu, se nepotvrdila. Rodiče i děti ji celkově hodnotí kladně, děti do ní chodí rády, stejně jako v minulosti jejich rodiče. |
Klíčová slova |
volný čas, zájmové vzdělávání, školní družina, volnočasová zařízení |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
alena.bendlova@pedf.cuni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1432571222.pdf |
Instituce |
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky |
Možná souvislost |
|