Autor |
Bc. Veronika Kovaříková |
Název organizace |
Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem práce je popsat obraz ideálního učitele tak, jak si ho představují žáci kvarty víceletého gymnázia. Teoretická část věnuje pozornost osobnosti učitele, jeho autoritě, klíčovým kompetencím, profesním nárokům a učitelským standardům. Dále se zabývá těmi aspekty, které ovlivňují studenty při vnímání a hodnocení pedagoga. Tato část obsahuje i souhrn realizovaných výzkumů na podobné téma. Praktická část přináší výsledky výzkumu, který na základě obsahové analýzy studentských písemných výpovědí zjišťuje, jak si skuteční žáci představují ideálního učitele, jaké nároky na něho kladou a jaké charakteristiky považují za stěžejní. |
Klíčová slova |
ideální učitel, osobnost učitele, autorita, učitelská profese, klíčové kompetence, pedagogická dovednost, žák, pubescence, interakce se žáky, výzkum |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
info@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1439811300.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta |
Možná souvislost |
|