Změnit jazyk:

Barevné vnímání dětí předškolního věku ve vztahu k jejich vnímání emocí

Autor Klára Jabůrková
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Rok vydání 2013
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Tato práce vychází ze zahraničních výzkumů, které se zabývají dětským vnímáním barev. Konkrétním cílem práce je demonstrace onoho procesu, kdy děti nápodobou a interakcí upouštějí od vlastní interpretace barev a přejímají určité prvky typické pro dospělou populaci. V teoretické části ve čtyřech podkapitolách autorka rozepisuje podklady důležité pro vytvoření výzkumné metody. Jsou to: psychický vývoj dítěte, stať věnovaná barvám, jejich působení a využití, dále neverbální komunikace, která sloužila k doladění výsledné podoby výzkumných karet a jako poslední část teoretické části uvádí shrnutí zahraničních výzkumů, na kterých je tato práce postavená. Následuje praktická část, která předkládá hypotézy, popisuje výzkumnou metodu, vzorek subjektů a uvádí data získaná během tříkolového výzkumu.
Klíčová slova barvy, děti, emoce, vnímání, výzkum
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele info@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1445003921.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Možná souvislost Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci
Počet dětí a mladých lidí
Předpokládané počty dětí a mladých lidí
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů