Barevné vnímání dětí předškolního věku ve vztahu k jejich vnímání emocí
Autor | Klára Jabůrková |
Název organizace | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání | 2013 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Tato práce vychází ze zahraničních výzkumů, které se zabývají dětským vnímáním barev. Konkrétním cílem práce je demonstrace onoho procesu, kdy děti nápodobou a interakcí upouštějí od vlastní interpretace barev a přejímají určité prvky typické pro dospělou populaci. V teoretické části ve čtyřech podkapitolách autorka rozepisuje podklady důležité pro vytvoření výzkumné metody. Jsou to: psychický vývoj dítěte, stať věnovaná barvám, jejich působení a využití, dále neverbální komunikace, která sloužila k doladění výsledné podoby výzkumných karet a jako poslední část teoretické části uvádí shrnutí zahraničních výzkumů, na kterých je tato práce postavená. Následuje praktická část, která předkládá hypotézy, popisuje výzkumnou metodu, vzorek subjektů a uvádí data získaná během tříkolového výzkumu. |
Klíčová slova | barvy, děti, emoce, vnímání, výzkum |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | info@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1445003921.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost | Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci Počet dětí a mladých lidí Předpokládané počty dětí a mladých lidí |