Autor |
Ludmila Janků |
Název organizace |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce je zaměřena na porovnání chlapců a dívek v oblasti školní připravenosti. První část vysvětluje teoretické pojmy týkající se školní zralosti a připravenosti, popisuje jednotlivá hlediska a dále se zabývá také zápisem dětí do základní školy, odkladem školní docházky a reedukačními programy. Druhá část práce se věnuje samotnému posouzení školní zralosti z pohledu matematických představ a s nimi spojenými činnostmi. Hypotéza zněla: Školní zralost chlapců je na vyšší úrovni než školní zralost děvčat. To nebylo prokázáno, jelikož chlapci byli úspěšnější ve třech úkolech a stejně tak i dívky si lépe poradily se třemi jinými úkoly. Prokázaly svou typickou snaživost a pečlivost např. při napodobování písma a obkreslení skupiny teček. Avšak v úkolech, kde je potřeba přemýšlet nad prostorovými pojmy či nad správným seřazením, byla děvčata slabší. Dvouprocentní rozdíl v bodové ztrátě nelze nepovažovat za relevantní, tudíž autorka odmítá hypotézu a konstatuje, že nejsou velké rozdíly mezi chlapci a dívkami při posuzování školní zralosti a připravenost. |
Klíčová slova |
školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, zápis do ZŠ, matematické představy, předškolní věk |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
jelenka.navratilova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1445004800.pdf |
Instituce |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky |
Možná souvislost |
|