Změnit jazyk:

Co má dítě umět před nástupem do školy

Autor Ludmila Janků
Název organizace Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky
Rok vydání 2010
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce je zaměřena na porovnání chlapců a dívek v oblasti školní připravenosti. První část vysvětluje teoretické pojmy týkající se školní zralosti a připravenosti, popisuje jednotlivá hlediska a dále se zabývá také zápisem dětí do základní školy, odkladem školní docházky a reedukačními programy. Druhá část práce se věnuje samotnému posouzení školní zralosti z pohledu matematických představ a s nimi spojenými činnostmi. Hypotéza zněla: Školní zralost chlapců je na vyšší úrovni než školní zralost děvčat. To nebylo prokázáno, jelikož chlapci byli úspěšnější ve třech úkolech a stejně tak i dívky si lépe poradily se třemi jinými úkoly. Prokázaly svou typickou snaživost a pečlivost např. při napodobování písma a obkreslení skupiny teček. Avšak v úkolech, kde je potřeba přemýšlet nad prostorovými pojmy či nad správným seřazením, byla děvčata slabší. Dvouprocentní rozdíl v bodové ztrátě nelze nepovažovat za relevantní, tudíž autorka odmítá hypotézu a konstatuje, že nejsou velké rozdíly mezi chlapci a dívkami při posuzování školní zralosti a připravenost.
Klíčová slova školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, zápis do ZŠ, matematické představy, předškolní věk
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele jelenka.navratilova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1445004800.pdf
Instituce Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů