Změnit jazyk:

Možnosti využití „Filozofie pro děti“ jako prevence sociálně patologických jevů ve školní družině

Autor Klára Plívová
Název organizace Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2010
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem této práce je seznámit čtenáře s programem Filozofie pro děti, který není v České republice příliš známý, zatímco v řadě cizích zemí se používá pro jeho rozmanitý obsah a vhodnost pro děti od předškolního po starší školní věk. Tento program se zaměřuje na rozvoj kritického, logického a angažovaného myšlení u dětí, jako preventivního programu využitelného ve školní družině při předcházení sociálně patologickým jevům. První část práce charakterizuje činnost školní družiny a stručně popisuje sociálně patologické jevy, které se mohou v rámci školní družiny objevit. Ve druhé části je popsán pedagogický program Filozofie pro děti, kanadský program La Traversée zaměřující se na prevenci násilí, a jejich propojení. Ve třetí části jsou popsány a zhodnoceny možnosti využití tohoto programu ve školní družině jako preventivního programu.
Klíčová slova filozofie pro děti, pedagogika, volný čas, školní družina, sociálně patologické jevy, prevence
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času
Email na řešitele purova@tf.jcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1448110701.pdf
Instituce Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, Katedra pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů