Anotace |
Bakalářská práce se zabývá tématem žákovského podvádění na středních školách. Tento jev je na školách stále rozšířenější a díky novým technologiím i hůře odhalitelný. Podvádění je již dnes běžnou praxí jak oklamat učitele a uspět při ústním nebo písemném zkoušení. K nejběžnějším metodám podvádění patří napovídání a opisování, zjišťování obsahu písemných zkoušek dopředu, aby se na ně jedinci mohli lépe připravit. Práce je rozdělena do dvou hlavních celků. První část – teoretická, je věnována středoškolské mládeži obecně, jsou v ní popsány charakteristiky středoškolské mládeže, její vztah k autoritám, motivaci apod. Dále jsou zde řešena témata, související s podváděním, jako formy hodnocení, rozdíly mezi písemnými testy a ústním zkoušením. Praktická část je věnována průzkumnému šetření mezi žáky a učiteli střední školy. Ve všech třídách, ve kterých bylo provedeno dotazníkové šetření, žáci stále nejčastěji používají jako pomůcku k podvádění klasické taháky. Tato metoda však vyžaduje předchozí přípravu, z toho je patrné, že studenti podvádění plánují a připravují. Na druhém a třetím místě se ve výskytu odpovědí umístily odpovědi Opisování od spolužáků a Opisování ze sešitu. |