Změnit jazyk:

Integrace žáků se specificky narušeným vývojem řeči v běžné základní škole

Autor Bc. Tereza Kratochvílová
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Rok vydání 2013
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce se zaměřuje na integraci dětí se specificky narušeným vývojem řeči do běžné základní školy. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu narušená komunikační schopnost včetně vývojové dysfázie, dále také otázkou řeči, centrálních řečových oblastí, centrálním zpracování řečového signálu a jeho poruchami. Je zde vymezena problematika vývojové dysfázie. V práci jsou také vysvětleny termíny, které s vývojovou dysfázií souvisejí. Řeší se zde otázky etiologie a symptomatologie a v neposlední řadě diagnostiky, terapie a prognózy. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat přístupy a vytvořit případové studie žáků se specificky narušeným vývojem řeči integrovaných v 3. a 7. ročníku běžné základní školy. Toto šetření je popsáno v praktické části. V rámci tohoto šetření byly nastíněny problémy, které tato forma narušené komunikační schopnosti může přinést, současně i návrhy metod práce s dětmi s vývojovou dysfázií.
Klíčová slova dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, základní škola, žáci
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele vitkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1458493331.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Možná souvislost Celkové počty žáků a studentů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů