Autor |
Bc. Tereza Kratochvílová |
Název organizace |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce se zaměřuje na integraci dětí se specificky narušeným vývojem řeči do běžné základní školy. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu narušená komunikační schopnost včetně vývojové dysfázie, dále také otázkou řeči, centrálních řečových oblastí, centrálním zpracování řečového signálu a jeho poruchami. Je zde vymezena problematika vývojové dysfázie. V práci jsou také vysvětleny termíny, které s vývojovou dysfázií souvisejí. Řeší se zde otázky etiologie a symptomatologie a v neposlední řadě diagnostiky, terapie a prognózy. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat přístupy a vytvořit případové studie žáků se specificky narušeným vývojem řeči integrovaných v 3. a 7. ročníku běžné základní školy. Toto šetření je popsáno v praktické části. V rámci tohoto šetření byly nastíněny problémy, které tato forma narušené komunikační schopnosti může přinést, současně i návrhy metod práce s dětmi s vývojovou dysfázií. |
Klíčová slova |
dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, základní škola, žáci |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1458493331.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost |
Celkové počty žáků a studentů
|