Změnit jazyk:

Ideální zahrada mateřské školy podle představ dětí předškolního věku

Autor Tereza Čtvrtečková
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Klíčovou otázkou této práce je, jestli podoba zahrady mateřské školy má vliv na vnímání dětí a jaké jsou vlastně dětské představy ohledně ideální zahrady. Práce nejdříve pojednává o funkcích, významu školních zahrad a o jejich historii. Dále se zabývá problémy souvisejícími se školní zahradou, především s jejich budováním a užíváním. Zaměřuje se také na environmentální výchovu na školních zahradách. V praktické části autorka zkoumala, jaká je představa předškolních dětí o školní zahradě. Hlavní otázka byla, zda má reálná zahrada mateřské školy vliv na vnímání dětí a případně jaký. Výzkum probíhal prostřednictvím dvou metod – kreslení a dotazník. V závěru práce jsou dětské obrázky zahrad, na kterých své představy zobrazují.
Klíčová slova mateřská škola, představa, předškolní věk, vnímání, zahrada
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství
Email na řešitele zavitkov@kpg.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1461336979.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů