Změnit jazyk:

Pubescenti a jejich vztah k autoritám v prostředí rodiny a školy

Autor Bc. Tereza Bařinová
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy
Rok vydání 2014
Typ zprávy diplomová práce
Anotace V diplomové práci se autorka zabývá především problematikou vnímání a respektování autority vychovatele, tedy rodiče a učitele. Cílem diplomové práce je zjistit subjektivní pohled pubescentů na autoritu svých rodičů a učitelů. Jak ji vnímají a zdali ji respektují, či nikoliv. Jako další cíl zvolila autorka porovnat hlavní vlivy výchovy působící na dospívající mládež. Teoretická část práce vychází především z odborné literatury a popisuje charakteristiku období puberty. Ústředním tématem celé práce je pojem autorita. Ústředním tématem celé práce je pojem autorita. Praktická část diplomové práce je zaměřena na výzkumné šetření. Ve výzkumu se autorka pokusí zachytit hlavní rozdíly mezi žáky primy a kvarty na gymnáziu a žáky 6. a 9. tříd základních škol ve městě a na vesnici. Výsledky získané dotazníkovým šetřením jsou zapsány do grafů a následně porovnány. Závěr práce shrnuje veškeré poznatky a fakta.
Klíčová slova autorita, kázeň, morální hodnoty, pubescenti, rodina, škola, učitelé, výchova
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AN Psychologie, FQ Veřejné zdravotnictví
Email na řešitele autratova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1464268470.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů