Změnit jazyk:

Postoje rodičů a učitelů k zařazení dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do školy

Autor Iva Linhartová
Název organizace Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie
Rok vydání 2011
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných základních školách a základních školách speciálních. U vybraných žáků charakterizuje jejich speciální vzdělávací potřeby (syndrom ADHD/ADD, specifické poruchy učení, dětská mozková obrna, autismus, epilepsie, mentální retardace, poruchy sluchu, kombinované vady) a zjišťuje postoje rodičů a učitelů k zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných a speciálních škol. Cílem práce je zjistit postoje rodičů a učitelů z Třebíče a jejího okolí k zařazení dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných a speciálních škol a jejich názor na tuto problematiku. Dílčími cíli je zjistit spokojenost rodičů s dosavadním zařazením jejich dítěte s postižením do běžných nebo speciálních škol, informovanost rodičů učiteli o školních výsledcích dítěte s postižením a přístup učitelů k žákům s postižením.
Klíčová slova postoj, rodiče, speciální vzdělávací potřeby, základní škola speciální, žák
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele evamich@pf.jcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1466524006.pdf
Instituce Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů