Autor |
Jana Ryšavá |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak souvisí žákova sebedůvěra a sebepojetí s výkonovou motivací a se strachem a úzkostí ve škole. Práce se věnuje popisu základních pojmů, jako je strach, úzkost, emoce, funkce emocí, problematika strachu a úzkosti ve škole, výkonová motivace a aktivní a pasivní strach. V praktické části práce jsou použity dva druhy dotazníků: dotazník SPAS, který měří žákovo sebepojetí a představy o sobě a dotazník LMG, který měří pozitivní a negativní motivaci. Došli jsme k závěru, že strach, sebehodnocení a sebedůvěra mají zásadní vliv na žákův výkon a výkonovou motivaci. Pasivní strach vede k nižšímu sebehodnocení a sebedůvěře a k úzkostnosti. Úzkostní žáci mají tedy menší sebedůvěru a proţívají silněji pasivní strach, na rozdíl od žáků neúzkostných. |
Klíčová slova |
emoce,motivace,sebedůvěra, strach, škola,úzkost, žák |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
mizerova@kps.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1466524202.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie |
Možná souvislost |
|