Změnit jazyk:

Strach a úzkost ve škole

Autor Jana Ryšavá
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie
Rok vydání 2015
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem této diplomové práce je zjistit, jak souvisí žákova sebedůvěra a sebepojetí s výkonovou motivací a se strachem a úzkostí ve škole. Práce se věnuje popisu základních pojmů, jako je strach, úzkost, emoce, funkce emocí, problematika strachu a úzkosti ve škole, výkonová motivace a aktivní a pasivní strach. V praktické části práce jsou použity dva druhy dotazníků: dotazník SPAS, který měří žákovo sebepojetí a představy o sobě a dotazník LMG, který měří pozitivní a negativní motivaci. Došli jsme k závěru, že strach, sebehodnocení a sebedůvěra mají zásadní vliv na žákův výkon a výkonovou motivaci. Pasivní strach vede k nižšímu sebehodnocení a sebedůvěře a k úzkostnosti. Úzkostní žáci mají tedy menší sebedůvěru a proţívají silněji pasivní strach, na rozdíl od žáků neúzkostných.
Klíčová slova emoce,motivace,sebedůvěra, strach, škola,úzkost, žák
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele mizerova@kps.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1466524202.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů