Změnit jazyk:

Výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami různými matematickými metodami

Autor Bc. Šárka Kučerová
Název organizace Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta, Katedra matematiky
Rok vydání 2015
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaké problémy se mohou vyskytnout u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při alternativní výuce matematiky, v této práci konkrétně metodou prof. Hejného . Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na možnosti jejich vzdělávání podle různých výukových metod. Praktická část zahrnuje pozorování řešení úloh žáka v hodinách matematiky, které jsou vyučovány podle koncepce prof. Milana Hejného a kolektivu. Řešení úloh jsou doplněna analýzou chyb, didaktickými otázkami, návrhy na možné postupy vedoucí k požadovaným cílům a žákovou sebereflexí. Analýzou jeho práce a dlouhodobým pozorováním se autorka pokusila navrhnout alternativní řešení jednotlivých problémů a odstranění chyb.
Klíčová slova alternativní výukové metody, matematická prostředí, žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele hurkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1466524892.pdf
Instituce Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta, Katedra matematiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů