Autor |
Bc. Šárka Kučerová |
Název organizace |
Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta, Katedra matematiky |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaké problémy se mohou vyskytnout u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při alternativní výuce matematiky, v této práci konkrétně metodou prof. Hejného . Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na možnosti jejich vzdělávání podle různých výukových metod. Praktická část zahrnuje pozorování řešení úloh žáka v hodinách matematiky, které jsou vyučovány podle koncepce prof. Milana Hejného a kolektivu. Řešení úloh jsou doplněna analýzou chyb, didaktickými otázkami, návrhy na možné postupy vedoucí k požadovaným cílům a žákovou sebereflexí. Analýzou jeho práce a dlouhodobým pozorováním se autorka pokusila navrhnout alternativní řešení jednotlivých problémů a odstranění chyb. |
Klíčová slova |
alternativní výukové metody, matematická prostředí, žák se speciálními vzdělávacími potřebami |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
hurkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1466524892.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta, Katedra matematiky |
Možná souvislost |
|