Změnit jazyk:

Inkluzivní školy jako příklady dobré praxe současného vzdělávání

Autor Hana Kovářová
Název organizace Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2015
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce se zabývá podmínkami vzdělávání v současné praxi základních škol v Karlovarském kraji a předkládá informace o výhodách či nevýhodách při realizaci inkluzivního vzdělávání na vybraných školách. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů a vývoji inkluzivních myšlenek, které vycházejí z diskuse vybraných autorů. Zaměřuje se na výhody i úskalí inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů, žáků a rodičů. Předkládá shrnutí systémového nastavení současného vzdělávání v České republice. Ve výzkumné části se zabýváme specifikací výhod či nevýhod inkluzivního vzdělávání na konkrétních příkladech škol. Dotazníkovým šetřením a technikou polostrukturovaného rozhovoru s učiteli a žáky porovnáváme vybrané školy skrze hodnotový přístup k inkluzi. Důraz je kladen především na přijetí hodnot oceňujících rozmanitost a jejich zavádění do praxe na základě vhodných podmínek a strategie edukace, jimiž jsou rozvíjeny kvality žáka.
Klíčová slova inkluzivní škola, nevýhody, praxe, výhody, vzdělávání, žák
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele zavitkov@kpg.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1479833093.pdf
Instituce Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Předčasné odchody ze vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů