Inkluzivní školy jako příklady dobré praxe současného vzdělávání
Autor | Hana Kovářová |
Název organizace | Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Rok vydání | 2015 |
Typ zprávy | diplomová práce |
Anotace | Diplomová práce se zabývá podmínkami vzdělávání v současné praxi základních škol v Karlovarském kraji a předkládá informace o výhodách či nevýhodách při realizaci inkluzivního vzdělávání na vybraných školách. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů a vývoji inkluzivních myšlenek, které vycházejí z diskuse vybraných autorů. Zaměřuje se na výhody i úskalí inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů, žáků a rodičů. Předkládá shrnutí systémového nastavení současného vzdělávání v České republice. Ve výzkumné části se zabýváme specifikací výhod či nevýhod inkluzivního vzdělávání na konkrétních příkladech škol. Dotazníkovým šetřením a technikou polostrukturovaného rozhovoru s učiteli a žáky porovnáváme vybrané školy skrze hodnotový přístup k inkluzi. Důraz je kladen především na přijetí hodnot oceňujících rozmanitost a jejich zavádění do praxe na základě vhodných podmínek a strategie edukace, jimiž jsou rozvíjeny kvality žáka. |
Klíčová slova | inkluzivní škola, nevýhody, praxe, výhody, vzdělávání, žák |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | zavitkov@kpg.zcu.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1479833093.pdf |
Instituce | Západočeská unverzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |