Autor |
Bc. Markéta Suráková |
Název organizace |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Tématem diplomové práce je individuální integrace dítěte s poruchami chování a s deprivačním syndromem na 2. stupni běžné základní školy. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti psychické deprivace. Jsou popsány podmínky jejího vzniku a možné důsledky v kognitivním, emočním a sociálním vývoji. Druhá kapitola definuje poruchy chování, věnuje se faktorům, které mohou zapříčinit vznik poruch chování, a závěrem uvádí ADHD syndrom a specifické poruchy učení jako nejčastější komorbidní poruchy. Třetí kapitola představuje teoretické vymezení inkluzivního vzdělávání a edukační potřeby žáků s poruchami chování. Dále jsou předloženy možnosti odborného poradenství integrovaného dítěte a individuální vzdělávací plán. Praktická část popisuje formou případové studie průběh integrace v prostředí běžné základní školy. Jsou analyzovány edukační přístupy pedagogů a jejich metody práce ve vybraných předmětech, přítomnost asistentky pedagoga ve vyučování a postoje spolužáků vůči integrovanému dítěti ve třídě. |
Klíčová slova |
deprivační syndrom, dítě, integrace, poruchy chování, základní škola |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1482252717.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost |
|