Změnit jazyk:

Integrace dítěte s poruchami chování a s deprivačním syndromem na 2. stupni běžné základní školy

Autor Bc. Markéta Suráková
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Rok vydání 2015
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Tématem diplomové práce je individuální integrace dítěte s poruchami chování a s deprivačním syndromem na 2. stupni běžné základní školy. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti psychické deprivace. Jsou popsány podmínky jejího vzniku a možné důsledky v kognitivním, emočním a sociálním vývoji. Druhá kapitola definuje poruchy chování, věnuje se faktorům, které mohou zapříčinit vznik poruch chování, a závěrem uvádí ADHD syndrom a specifické poruchy učení jako nejčastější komorbidní poruchy. Třetí kapitola představuje teoretické vymezení inkluzivního vzdělávání a edukační potřeby žáků s poruchami chování. Dále jsou předloženy možnosti odborného poradenství integrovaného dítěte a individuální vzdělávací plán. Praktická část popisuje formou případové studie průběh integrace v prostředí běžné základní školy. Jsou analyzovány edukační přístupy pedagogů a jejich metody práce ve vybraných předmětech, přítomnost asistentky pedagoga ve vyučování a postoje spolužáků vůči integrovanému dítěti ve třídě.
Klíčová slova deprivační syndrom, dítě, integrace, poruchy chování, základní škola
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele vitkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1482252717.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů