Změnit jazyk:

Srovnání sociálního klimatu v českých a francouských třídách

Autor Petra Vaňousová
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra výchovy ke zdraví
Rok vydání 2015
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce má dvě části: teoretickou a empirickou. Tématem práce je srovnání sociálního klimatu v českých a francouzských třídách. V teoretické části jsou představeny základní pojmy vymezující sociální klima, možné způsoby jeho zkoumání a využívané metody měření. V centru pozornosti jsou aktéři klimatu, učitel a žák, proto je vymezena jejich typologie a vliv na dynamiku skupiny. Na problematiku sociálního klimatu je nahlíženo jako na jev, který má zásadní vliv na výchovně vzdělávací proces. Ve výzkumné části jsou pomocí dotazníku zkoumány rozdíly v sociálním klimatu na vybraných českých a francouzských školách u žáků ve věku 10 – 15 let. Kvantitativní metodou byly zjištěny rozdíly ve vnímání sociálního klimatu, které byly v závěrečných kapitolách interpretovány a vysvětleny. Empirická část práce se pokouší zmapovat současný stav na českých a francouzských školách.
Klíčová slova česká třída, francouzská třída, sociální klima, srovnání, učitel, žák
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele mdankova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1484752095.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra výchovy ke zdraví
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů