Autor |
Petra Vaňousová |
Název organizace |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra výchovy ke zdraví |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Bakalářská práce má dvě části: teoretickou a empirickou. Tématem práce je srovnání sociálního klimatu v českých a francouzských třídách. V teoretické části jsou představeny základní pojmy vymezující sociální klima, možné způsoby jeho zkoumání a využívané metody měření. V centru pozornosti jsou aktéři klimatu, učitel a žák, proto je vymezena jejich typologie a vliv na dynamiku skupiny. Na problematiku sociálního klimatu je nahlíženo jako na jev, který má zásadní vliv na výchovně vzdělávací proces. Ve výzkumné části jsou pomocí dotazníku zkoumány rozdíly v sociálním klimatu na vybraných českých a francouzských školách u žáků ve věku 10 – 15 let. Kvantitativní metodou byly zjištěny rozdíly ve vnímání sociálního klimatu, které byly v závěrečných kapitolách interpretovány a vysvětleny. Empirická část práce se pokouší zmapovat současný stav na českých a francouzských školách. |
Klíčová slova |
česká třída, francouzská třída, sociální klima, srovnání, učitel, žák |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
mdankova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1484752095.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra výchovy ke zdraví |
Možná souvislost |
|