Autor |
Lenka Plodíková, DiS. |
Název organizace |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání |
Rok vydání |
2016 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Bakalářská práce se zaměřuje na syndrom vyhoření v pedagogické profesi. V teoretické části popisuje osobnost učitele, kompetence učitelského povolání a profesní zátěž, která je na učitele vyvíjena. Svoji roli také sehrává učitelův temperament, který ovlivňuje jeho chování navenek ve školním prostředí. V bakalářské práci jsou rozděleny jednotlivé temperamenty podle známých psychologů a jejich typologií. V další části se bakalářská práce zabývá samotnou definicí syndromu vyhoření od jeho počátků – konkrétně od jeho vývoje, příznaků a diagnostiky syndromu vyhoření až po prevenci burnout. Praktická část demonstruje kognitivní průzkum, který je zaměřen na učitele a jejich povolání. Podle daného dotazníku, je zjišťováno, zda se u zkoumaného vzorku učitelů vyskytl syndrom vyhoření během jejich učitelské praxe. |
Klíčová slova |
pedagogická profese, prevence, psycholog, profesní zátěž, syndrom vyhoření, učitel |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví |
Email na řešitele |
jachymiakova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1493130081.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání |
Možná souvislost |
|