Změnit jazyk:

Syndrom vyhoření v pedagogické profesi

Autor Lenka Plodíková, DiS.
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání
Rok vydání 2016
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na syndrom vyhoření v pedagogické profesi. V teoretické části popisuje osobnost učitele, kompetence učitelského povolání a profesní zátěž, která je na učitele vyvíjena. Svoji roli také sehrává učitelův temperament, který ovlivňuje jeho chování navenek ve školním prostředí. V bakalářské práci jsou rozděleny jednotlivé temperamenty podle známých psychologů a jejich typologií. V další části se bakalářská práce zabývá samotnou definicí syndromu vyhoření od jeho počátků – konkrétně od jeho vývoje, příznaků a diagnostiky syndromu vyhoření až po prevenci burnout. Praktická část demonstruje kognitivní průzkum, který je zaměřen na učitele a jejich povolání. Podle daného dotazníku, je zjišťováno, zda se u zkoumaného vzorku učitelů vyskytl syndrom vyhoření během jejich učitelské praxe.
Klíčová slova pedagogická profese, prevence, psycholog, profesní zátěž, syndrom vyhoření, učitel
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví
Email na řešitele jachymiakova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1493130081.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů