Změnit jazyk:

Současné vzdělávání a profese učitele střední školy

Autor Jana Piňosová
Název organizace Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Rok vydání 2015
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce se zabývá tématem dnešního vzdělávání s vazbou na profesi učitele střední školy. Cílem teoretické části je definovat vzdělávací systém v ČR po roce 1989, popsat stupně a typy vzdělávání. Dále je charakterizována učitelská profese, porovnávána její dřívější a stávající podoba. Následuje analýza dokumentu Národní program rozvoje vzdělávání v České republice z roku 2002, který je porovnáván s aktuálním strategickým materiálem současného vzdělávání, tj. Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 z roku 2014. Další dílčí cíl pojednává o prestiži učitelského povolání a popisuje hlavní problémy, které dnešní české učitele při výkonu jejich profese trápí a zatěžují. V praktické části je cílem zjistit hlavní příčiny možné nespokojenosti učitelů s jejich profesí. Nástrojem pro sběr dat bude strukturovaný dotazník. Respondenty budou pedagogičtí pracovníci středních odborných škol a středních odborných učilišť v Jihomoravském kraji.
Klíčová slova střední škola, učitel, učitelská profese, vzdělávací systém, vzdělávání
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele czv@mendelu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1500464759.pdf
Instituce Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Předčasné odchody ze vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů