Současné vzdělávání a profese učitele střední školy
Autor | Jana Piňosová |
Název organizace | Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání |
Rok vydání | 2015 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Bakalářská práce se zabývá tématem dnešního vzdělávání s vazbou na profesi učitele střední školy. Cílem teoretické části je definovat vzdělávací systém v ČR po roce 1989, popsat stupně a typy vzdělávání. Dále je charakterizována učitelská profese, porovnávána její dřívější a stávající podoba. Následuje analýza dokumentu Národní program rozvoje vzdělávání v České republice z roku 2002, který je porovnáván s aktuálním strategickým materiálem současného vzdělávání, tj. Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 z roku 2014. Další dílčí cíl pojednává o prestiži učitelského povolání a popisuje hlavní problémy, které dnešní české učitele při výkonu jejich profese trápí a zatěžují. V praktické části je cílem zjistit hlavní příčiny možné nespokojenosti učitelů s jejich profesí. Nástrojem pro sběr dat bude strukturovaný dotazník. Respondenty budou pedagogičtí pracovníci středních odborných škol a středních odborných učilišť v Jihomoravském kraji. |
Klíčová slova | střední škola, učitel, učitelská profese, vzdělávací systém, vzdělávání |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | czv@mendelu.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1500464759.pdf |
Instituce | Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |