Autor |
Bc. Simona Řádková |
Název organizace |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky |
Rok vydání |
2016 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce se zabývá potenciálem školní družiny, který je mnohdy společností přehlížen. Školní družina je i v dnešní době vnímána stále jako státní instituce, která slouží především k hlídání dětí v mimoškolní době. Teoretická část se zaměřuje na představení základních pojmů diplomové práce, kterými jsou školní družina a vychovatelka. Zároveň je jedna z podkapitol věnována sociálnímu pedagogovi, neboť právě ve školní družině se nachází možnost pro jeho uplatnění. V poslední kapitole teoretické části jsou pak aktivity obou pracovních pozic porovnány prostřednictvím mentální mapy. Empirická část postihuje kvalitativní výzkum. Výchozí platformou jsou přepisy polostrukturovaných rozhovorů, získaná data jsou analyzována metodou IPA a její výstupy se promítají v souboru společných témat. |
Klíčová slova |
potenciál, sociální pedagog, školní družina, výchova, vychovatel, základní škola |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1511454158.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky |
Možná souvislost |
Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
|