Změnit jazyk:

Longitudinální výzkum nadaných žáků a standardizace SON-R, dílčí zpráva

Autor David Heider
Název organizace IPPP
Rok vydání 2006
Typ zprávy výzkumná zpráva
Anotace Longitudinální výzkum nadaných žáků, který ve formě rezortního projektu podporuje MŠMT a realizuje IPPP ČR, je zaměřen na identifikaci nadaných žáků v prostředí české školy, popis jejich charakteristických vlastností, sociálního a rodinného zázemí, stanovení koncepčních kroků v oblasti pedagogické praxe s ohledem na povahu podpory v kontextu pozice žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a optimální rozvoj klíčových kompetencí této kategorie žáků. Dílčí šetření, realizované v roce 2006, je zaměřeno na charakteristiku populace nadaných v oblasti rodinného zázemí a oblasti sociální (s akcentem na vrstevnické vztahy). V roce 2006 byla na IPPP ČR ve spolupráci s vybranými psychology pedagogicko psychologických poraden (koordinátory péče o nadané v regionu) realizována standardizační studie k psychodiagnostickému nástroji SON-R 2,5-7, který měří úroveň kognitivních schopností u dětí od 2,5 do 7 let věku. V průběžném roce bylo sebráno 653 protokolů od dětí z celé ČR. V rámci tohoto šetření byl také distribuován dotazník zaměřený na tematické oblasti: nadání a dítě; rodiče, rodina; nadané dítě a vrstevníci; "dvojí výjimečnost".
Klíčová slova žák, učitel, nadání, nadaní, motivace, rodina, vrstevníci, speciální vzdělávací potřeby
Typ výzkumu kontinuální výzkum, kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele sekretariat@ippp.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1585759365.pdf
Instituce IPPP
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů